The Airport with Love

Assalamualaikum isterest tak cerpen yang baru dibuat?? hehe baru jer kan?? kadang2 cita dia best kat tengah2 nieh tgh buat pekse dah abeh okeyh nieh sambungan terus bab 3 
alhamdullilah dapat jugak siapkan bab 3  nieh Selamat membaca



bab 3

‘ape yang di nak cakap sebenarnya?’
“Arhhhhhhh! “serentak dengan gadis yang berkemban itu
“ who are you , why you ape pulak nak cakap ni? Errr err “
“Saya minta maaf , bilik awak dengan saya sama lah . saya Nur Aizara “sedikit tergelak tapi segan
“ tak pe – tak pe awak keluar kejap saya nak tukar baju “kelang kabut
“ okay”dengan langkah ke luar bilik”
“errr , gadis kekampungan tuh x reti ketuk pintu kew??”
‘ ingt tak de org tadi..’
Eiykkk.. bunyi pintu dibuka
“masuk lah”sedikit menjeling
“okey” sambil memberi sekuntum senyuman
“maaf saya terjerit kat awak tadi, awak tau ke tak yang bilik awak ni ade penghuni lain jugak?”sedikit kasar
“sorry, saya tak tahu ! pengetua lupa nak bgi tahu,dia sebok sangat tadi”menjawab dengan serba salah
Keadaan senyap sunyi dengan perang dingin yang berlaku
“hurm yelah!,saya Liya . Liya Farhana “dgn senyuman dikuntumkan dibibir nya
Tiba2 perut berbunyi dengan kuat
‘prutt..pruttt…perrtt’
“hehehe maaf kan saya”
“hahahaha jom lah ke kafé “
“kafé? Halal?”
“yelah kafe budak Negara kita buat”
“jom..jom”

------------------------------------------------------------------------------------------------------------ 


Perjalanan ke kafe dengan menaiki bas. Keadaan senyap aje ada yang sedang berbual , ada yang membaca buku , ada yang mendengar lagu.Tiba-tiba , lelaki yang mendengar lagu membuka headphone dan memandang kebelakang dan tersenyum
‘pahal lelaki ini? Pandang-pandang org lak!’ Zara dalam hati dengan muka berkerut-kerut
What the hack, lelaki mat saleh ni nmg tak paham bahasa betul!’ berkata dengan perlahan tapi dalam nada marah
“kenapa dengan kau Liya? “Zara dengan nada bertanya
“hurmm, tak ada apa-apa lah”muka sedikit pelik tapi memberi kuntuman senyuman
“ko kenal dia?”sapa Zara lagi
“ko perasan eyh? Kau cover sikit muka aku dengan dia.Dia ni tak paham bahasa geram aku tengok!”dengan buat muncung kehadapan
Lelaki itu kebelakang tempat yang kami duduk
hey you don’t cover your face lah , I know you Liya . Yes ! that you , lelaki yang agak kacak dengan rambut panjang ke bahu itu mula kesengihan
“hey! You don’t understood  I’m saying to you , Zack ?. I said I don’t love you and I said don’t stir me “Liya dalam keadaan marah
Liya nemang seorang begitu cantik , kulit putih gebu , kurus dan ramping, rambut sedikit berwarna itu persis seorang model
“okay,okay! What about you dear? What yours name? You very beautiful at all”sambil menyentuh rambut Liya
“me,me??”dengan gaya tunjuk diri
“jangan layan dia Zara , dia gila “sambil tepis tangan lelaki tersebut
“ouh okey, “ dengan gaya bodoh bodoh alang
“eyh dah sampai “ terus menarik keluar bas tangan Zara
“but..but “lelaki itu ingin berkata tetapi tidak sempat berkata


nanti ada sambungan ..Insha ALLAH ^^ hope dapat siapkan Aminn 

Comments

Popular posts from this blog

Jom Join WhoHAA

Coretan Sebelum ini

New life and new feeling